På allmän begäran: Krönikan om mitt runstreak: Jag har sprungit från Smygehuk till Borlänge Nu har Hillevi Wahl kommit i mål med sin runstreak – hon har sprungit 99 dagar på raken. Resultatet? Bättre kondition, enklare andning, minus 6 kilo på vågen – och inte en enda sjukdag. Jag har sprungit under 99 dagar i sträck. Fatta hur coolt det är. Nittionio – och säkert blir det en hundrade gång i morgon också. För jag har mått så bra av det här lite tokiga experimentet, min runstreak. Jag har under de här drygt tre månaderna blivit snabbare, smidigare, starkare, uthålligare och andas mycket bättre. Jag är gladare och jämnare i humöret. För första gången i mitt liv känner jag mig dessutom som en löpare. Ändå har jag insett att det inte är de jobbigaste passen eller de längsta som har varit de viktigaste – utan de där korta långsamma har varit minst lika viktiga. Det är själva regelbundenheten som har gjort störst skillnad. För att backa tillbaka: I juli hade jag aldrig sprungit en löprunda i mer än tre dagar i sträck. Då tyckte jag att det var superjobbigt att springa tre dagar i rad sådär. En gång i veckan kändes mer lagom, och frågan är väl om jag ens kom upp i det. Men så fick jag för mig att testa en runstreak. Reglerna var enkla: 1. Jag måste springa minst en kilometer vid varje tillfälle. 2. Jag måste byta om till löparkläder. (Det gick liksom inte att springa till bussen och tro att det skulle räknas). 3. Jag måste springa varje dag. Jag började i juli. En dag. Två dagar. Tre dagar. Det gick förvånansvärt lätt. Jag trodde det skulle bli jobbigare, slitigare, att kroppen skulle säga ifrån. Men det gjorde den inte. Kanske för att jag tog det så himla lugnt i början. Sprang lite längre ibland, kortare andra dagar. Men nästan alltid minst tre kilometer. Så jag sprang. Och sprang. Och sprang. Och märkte hur hekto för hekto liksom skalades av lite i taget. Plötsligt var jag sex kilo lättare… (Läs forts på bloggen: http://www.hillevi.nu/blogg/)

På allmän begäran: Krönikan om mitt runstreak: Jag har sprungit från Smygehuk till Borlänge Nu har Hillevi Wahl kommit i mål med sin runstreak – hon har sprungit 99 dagar på raken. Resultatet? Bättre kondition, enklare andning, minus 6 kilo på vågen – och inte en enda sjukdag. Jag har sprungit under 99 dagar i sträck. Fatta hur coolt det är. Nittionio – och säkert blir det en hundrade gång i morgon också. För jag har mått så bra av det här lite tokiga experimentet, min runstreak. Jag har under de här drygt tre månaderna blivit snabbare, smidigare, starkare, uthålligare och andas mycket bättre. Jag är gladare och jämnare i humöret. För första gången i mitt liv känner jag mig dessutom som en löpare. Ändå har jag insett att det inte är de jobbigaste passen eller de längsta som har varit de viktigaste – utan de där korta långsamma har varit minst lika viktiga. Det är själva regelbundenheten som har gjort störst skillnad. För att backa tillbaka: I juli hade jag aldrig sprungit en löprunda i mer än tre dagar i sträck. Då tyckte jag att det var superjobbigt att springa tre dagar i rad sådär. En gång i veckan kändes mer lagom, och frågan är väl om jag ens kom upp i det. Men så fick jag för mig att testa en runstreak. Reglerna var enkla: 1. Jag måste springa minst en kilometer vid varje tillfälle. 2. Jag måste byta om till löparkläder. (Det gick liksom inte att springa till bussen och tro att det skulle räknas). 3. Jag måste springa varje dag. Jag började i juli. En dag. Två dagar. Tre dagar. Det gick förvånansvärt lätt. Jag trodde det skulle bli jobbigare, slitigare, att kroppen skulle säga ifrån. Men det gjorde den inte. Kanske för att jag tog det så himla lugnt i början. Sprang lite längre ibland, kortare andra dagar. Men nästan alltid minst tre kilometer. Så jag sprang. Och sprang. Och sprang. Och märkte hur hekto för hekto liksom skalades av lite i taget. Plötsligt var jag sex kilo lättare... (Läs forts på bloggen: http://www.hillevi.nu/blogg/)

Lämna ett svar

Required fields are marked *.


Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.